سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

تراز لیزری چیست ؟

سطوح لیزری یک ابزار اصلی است که معمولاً در صنعت ساخت و ساز و نقشه برداری برای تسطیح و تراز کردن برنامه ها استفاده می شود. آنها یک خط قرمز یا سبز ثابت را بر روی یک سطح در یک صفحه افقی یا عمودی نشان می دهند و می توانند برای هر چیزی از آویزان کردن یک عکس گرفته تا کارهای ساختمانی حرفه ای استفاده شوند.

تراز لیزر چگونه کار می کند ؟

سطح لیزری از لیزر استفاده می کند - "دستگاهی که نور را از طریق یک فرآیند تقویت نوری بر اساس انتشار تحریک شده تابش الکترومغناطیسی ساطع می کند" - برای پخش یک یا چند خط یا نقطه ثابت در امتداد یک محور افقی و/یا عمودی. این به شما این امکان را می دهد که کار خود را با این خطوط یا نقاط برای کار کاملاً مستقیم و دقیق تراز کنید. برخی از سطوح لیزر خطوط و نقاط را ترکیب می کنند.


تراز لیزری معمولاً در کجاها کاربرد دارد ؟

که در آن نقطه مرجع مستقیم و تراز روی سطح بزرگ‌تری مورد نیاز است. آنها تقریباً مانند یک خط گچ بصری هستند. از آنها برای نصب ریل های دادو، آویزان قاب عکس و سایر برنامه های تراز کردن حرفه ای در جایی که انتقال نقطه شما باید دقیق باشد، استفاده کنید.

سطوح لیزری را می توان برای انواع کاربردهای داخلی و خارجی استفاده کرد. بسیاری از آنها با سه پایه عرضه می شوند یا با یکی از آنها سازگار هستند. سه پایه لیزری در کاربردهای حرفه ای پایداری و پشتیبانی بیشتری را برای لیزر فراهم می کند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که هر بار به دقیق ترین نتایج دست خواهید یافت.

ما به شما توصیه می کنیم که یک تراز لیزری "خود تراز کننده" خریداری کنید. استفاده از این مدل ها ساده ترین است و بالاترین سطح دقت را ارائه می دهد. آنها برای انواع کارهای تسطیح و لوله کشی ایده آل هستند.

لیزرهای خود تراز به طور خودکار سطحی را در محدوده مشخصی پیدا کرده و حفظ می کنند. لیزرهای تسطیح دستی از اپراتور می‌خواهند که با چرخاندن پیچ‌های یونیت و تراز کردن دستگاه با نگاه کردن به ویال‌های حباب، دستگاه را به صورت دستی تراز کند.


چگونه از تراز لیزری استفاده می کنید؟

اکنون که کمی بیشتر در مورد خود لیزر می دانیم، اجازه دهید به کار بر روی راه اندازی آن بپردازیم. لیزرها معمولاً سریع و آسان کار می‌کنند، به این معنی که می‌توانید فوراً به کار بپردازید. لطفا توجه داشته باشید که انواع مختلفی از لیزرها در بازار وجود دارد که ممکن است به روش های کمی متفاوت عمل کنند. اما در بیشتر موارد، برای کار با لیزر:

به سادگی:

  1. سطح لیزر را به سه پایه (در صورت استفاده) وصل کنید. اکثر سه پایه ها دارای پایه های قابل تنظیم و یک حباب تراز داخلی هستند. از اینها استفاده کنید تا مطمئن شوید لیزر شما روی سه پایه همسطح است و احتمال کوبیدن آن در جایی وجود ندارد.
  2. لیزر را روشن کنید و با اطمینان از اینکه حباب در داخل ویال آن قرار دارد، آن را کالیبره کنید (مگر اینکه خود تراز شود، این کار را برای شما انجام می دهد - به آن زمان بدهید تا این کار را انجام دهد)
  3. این یک پرتو تراز بر روی سطحی که روی آن کار می کنید ایجاد می کند
  4. یک نقطه از زمین را در ارتفاع دلخواه خود شناسایی کنید و لیزر را روی سطحی که باید تراز کنید پخش کنید. بسته به لیزری که استفاده می کنید، پرتو می تواند یک نقطه، یک خط یا ترکیبی از نقاط و خطوط باشد.
  5. اگر از آشکارساز لیزری استفاده می کنید، آن را با یک گیره به میله تراز کننده ثابت کنید. آن را روی میله به سمت بالا و پایین بلغزانید تا زمانی که بوق بزند. وقتی صدای بوق را از آشکارساز می شنوید به این معنی است که پرتو را پیدا کرده است
  6. آشکارساز را در جای خود محکم کنید و اندازه گیری های لازم را انجام دهید
جهت مشاهده انواع تراز لیزری هیوندای از فروشگاه اینترنتی هیوندای تولز ایران بازدید کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.