سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

خرید محیط کشت جلبک

برای پرورش اسپیرولینا لزوما نیاز به تجهیزات و مکان خاصی نیست ، امروزه در هنگ کنگ پشت بامها را اجاره میکنند تا در آن این کار را انجام دهند . در داخل اتاق ، حیاط منزل ، زیرزمین خانه و خلاصه در هر کجا میتوانید کشت اسپیرولینا را شروع و پیگیری کنید . اکنون چون هنوز باصطلاح دست زیاد نشده بهترین فرصت شروع این کار سراسر سود برای هم سلامتی خود و خانواده و نیز از لحاظ مالی میتوانید رفته رفته آن را گسترش دهید .


برای تکثیر اسپیرولینا نیاز به برخی اطلاعات و لوازم دارید ، ابتدا باید شرایط رشد و تکثیر جلکب اسپیرولینا را فرا بگیرید و پس از آنکه با نکات و روند کار آشنا شدید آنگاه باید مقداری اسپیرولینای زنده بعنوان ذخیره یا باصطلاح استارتر و بذر تهیه کرده و عملا دست به کار پروش جلبک اسپیرولینا بشوید .


شرایط بسیار مهم محیطی برای جلکهای اسپیرولینا :


غذای مورد استفاده که عموما و مطمئن ترین غذای آنها میلیاردها سال است همین مواد شیمیایی موجود در دل طبیعت بوده است

نور خورشید و حتی نور لامپ های فلورسنت

دمای مناسب برای رشد و تکثیر آنها


آب مصرفی برای پرورش جلبک اسپیرولینا

بطور خیلی ساده آب که برای کشت اسپیرولینا استفاده میکنید خوب است مانند آب خوردن سالم باشد ، آب معمولی لوله کشی شهر بسیار مناسب میباشد با این نکته که کلر موجود در آب باید جداسازی و فیلتر گردد چون عموما آب لوله کشی شهرها بخاطر ایمنی کلر زده میشود . ساده ترین کاری که میتوانید در این زمینه انجام دهید این است که آب مورد نیاز را برای حدود یک  هفته در محیطی بگذارید و گاهی آب را بهم بزنید و بگردانید تا کلر آن تبخیر گردد . برای گردش آب و بهم خوردن آن گذشته از  بصورت دستی ، میتوانید از یک پمپ آکواریوم ساده نیز استفاده کنید .


 محیط کشت جلبک اسپیرولینا


https://algaepersia.ir/%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%da%a9%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%d8%a7/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.