سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

سئو سایت و وبلاگ

انواع دستگاه های اکسس کنترل

انواع دستگاه های اکسس کنترل

اکسس کنترل تشخیص چهره – اثر انگشتی و کارتی


برای میزان کنترل دسترسی افراد به مکان ها و وسایل خاص از شیوه های بسیار متفاوتی استفاده می شود که هر شیوه بسته به نوع مکان و میزان اهمیت و سخت گیری در آن مکان متفاوت می باشد.

اما هدف نهایی تمام این دستگاه های اکسس کنترل فقط افزایش میزان امنیت و بهره وری سرمایه می باشد که در همه ی دستگاه ها قابل دسترسی می باشد.

در زیر لیستی از بهترین و پر استفاده ترین دستگاه های اکسس کنترل را برای شما قرار داده ایم و هر کدام را بسته به نسبت کارایی و اهمیت تشریح نموده ایم.


سیستم مدیریت تردد

این نوع سیستم ها عموما برای تعیین دسترسی افراد به گذرگاه ها و اتاق ها و مکان های خاص می باشد و در آن ها از نرم افزار و دستگاه های بخصوص استفاده می شود. این نوع سیستم ها در دو دسته ی زیر طبقه بندی می شوند.


۱) دستگاه های متکی به خود: این دستگاه های عموما تمام تنظیمات آن ها بر روی دستگاه می باشد و نیاز به کامپیوتر و یا سیستم خارجی ندارند و می توان تعریف کارت و یا کاربر جدید را از طریق خود دستگاه انجام داد، بدون اینکه نیاز به برنامه ریزی به وسیله کامپیوتر یا چیز دیگری باشد.

۲) دستگاه های متکی به خود و قابل برنامه ریزی با کامپیوتر : تفاوت این دسته از دستگاه ها با دسته ی قبلی خود این است که نه تنها می توان از طریق خود دستگاه عملیات برنامه ریزی آن را انجام داد، بلکه می توان از طریق نرم افزار نیز برای آن برنامه ریزی انجام داد و این به عنوان یک مزیت برای آن به حساب می آید. در عموم این دستگاه ها از کامپیوتر برای برنامه ریزی جدید و یا تعریف یک قابلیت و یا کاربر جدید استفاده می شود و نسبت به سری قبل از انعطاف بیشتری برخوردار هستند.


کنترل دسترسی برای محدود کردن دسترسی افراد به اموال، ساختمان یا یک اتاق خاص است. می تواند توسط یک فرد (نگهبان) و یا از طریق ابزارهایی مانند: گیت ها، کارت ها و قفل های هوشمند و غیره، انجام شود. در سازمان ها، مدیریت دسترسی بعنوان وسیله ای برای مدیریت و نظارت بر دسترسی به مکان های قفل شده و یا برخی از مکان ها با دسترسی محدود، مناسب است.


دستگاه کنترل دسترسی تنها به افرادی اجازه ورود می دهد که برای آن ها اثر انگشت؛ یک رمز، کارت و یا تشخیص چهره، تعریف شده باشد. هنگامی که افراد (کارمندان) بخواهند با استفاده از کارت، رمز یا اثر انگشت تعریف نشده به یک مکان غیر مجاز دسترسی داشته باشند، سیستم کنترل دسترسی، مجوز ورود آنها را تایید نمی کند.


http://shekoofaandisheh.com/%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%b3-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.